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Credit Assistant 신입 자체계약직
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  • 작성일자
  • 조회27
  • 기관명 : 바슈롬코리아
  • 마감일 : 채용시

바슈롬코리아

www.bauschlomb.co.kr
눈 건강 전문기업으로 렌즈, 눈 영양제 및 의약품, 안과 수술 관련 사업을 진행하고 있습니다. 전세계 100여 개 국가에서 11,000여 명이 근무하며 소프트렌즈 최초 상용화, 선글라스 세계 최초 개발 등 끊임없는 기술혁신으로 눈과 관련한 역사를 선도하고 있습니다.

[모집분야 및 업무내용]
Department: Finance & Accounting
Job Position: Credit Assistant (신입)

Primary Goals

Perform a variety of accounting activities (more focused on the credit control) in accordance with accounting principles and standards to control the organization’s financial resources and ensure that it complies with all relevant regulations, laws, and reporting requirements.

 

R&R

Detailed Activities

Priority
(High/Medium/Low)

Task %

Credit hold release management

·       Release the blocked sales order based on the company regulation and follow up with commercial and CS team if need any inquiry
· Manage the special hold release (temp release) case and update the status on the tracking file
·       Check the customer sales order and real-time AR balance not to exceed each customers’ credit limit

High

35%

Customer’s payment check

·       Prepare the list of bank collection and credit card payment in order to inform the sales team of the customers' daily payment status
· Check the status of customer payments prior to order closure of CS team
· Register auto-paying credit cards at the system and manage it
·       Monthly notice the list of interest-free credit cards to Sales team

High

30%

Issue
the Credit note

·       Issue the Credit note (PDADJ) requested by TM and commercial team then put into ERP system
·       Monthly review and make a report of Credit notes in order to double-check the requested list and ERP system

Medium

10%

Price and ship to management

·       Register or change the Promotion price into the ERP system requested by TM and retail team
· Check the total price list and request to TM team to change the price list in order to reflect the price on the ERP system at year-end
·       Change the ship to information when received request from related counter party

Medium

5%

Vendor master

·       Newly create or amend existing vendor information into ERP system

Medium

5%

Customer saleable management

·       update the customer saleable or non-saleable status for certain products when requested by CM and TM team

Medium

5%

Document management

·       Store and manage and documents related AR

Low

5%

Support finance issue

·       Support month-end and year-end closing
· Support internal and external audit
· Make vouchers to pay the vendors related to AR on a monthly basis
·       Support to issue tax invoice and AR statement report at the end of month

Low

5%

 
[자격요건]
- University Degree in Accounting or Finance
- Prefer 1 year of accounting experience (not mandatory requirement)

※ 취업보호 대상자(국가보훈대상자 등)는 관련 법령에 따라 우대
※ 해외여행 결격사유가 없는 자 (단, 남자는 병역필 또는 면제자)

[근무조건]
- 근무지: 서울 강남구 대치동 945-10, KT&G 코스모대치타워 13층
- 근무시간: 일 8시간 유연근무제 시행 (월~금, 주 5일 근무)
- 급여사항: 신입의 경우 회사 내규에 따름, 경력직은 이전 연봉 대비 협의
- 복리후생: 채용 기업 내부 규정에 따름 (4대보험, 연/월차, 목표 타겟 달성 보너스, 통신비 5만원, 명절 상여금 20만원, 생일 축하금 5만원, 복리후생비 연 200만원)
- 고용형태: 채용 기업 소속 직접계약직
- 계약기간: 12개월 (업무 평가 및 회사 상황에 따라 계약 연장/정규직 전환 고려 예정)
* 맨파워그룹코리아는 채용 대행만 진행하며, 전형 진행에 있어 후보자에게 요구되는 수수료는 일체 없음을 알려드립니다.

[전형절차]
서류 지원 -> 맨파워 상담 -> 지원 기업 서류 전형 -> 지원 기업 면접 전형 -> 최종 합격
※ 전형 절차는 채용 건 별로 차이가 있을 수 있습니다.

[지원 방법]
- 제출서류: 자유 양식의 국문 이력서 (각종 증빙서류는 서류전형 합격자에 한해 추후 제출)
- 서류 접수 기간: 우수 인재 채용 시 마감
- 지원방법: https://manpowergroupkorea.ninehire.site/job_posting/cHPSWRJe
- 문의사항: ellen.seol@manpower.co.kr