[SAP코리아] 세일즈 마케팅 채용 공고
- 기관명 :
- 마감일 :
** 서류 접수 가능한 분들에 한해서 개별 연락 드릴 예정이며 빠른 지원이 유리합니다 **
- 1차 서류 마감일: 2022년 7월 8일
[회사소개]
SAP KOREA
동종업계 세계 1위의 독일계 글로벌 IT기업입니다. 모든 기업이 지능형 엔터프라이즈로 운영될 수 있도록 지원하는, 기업용 애플리케이션 소프트웨어 시장의 선두주자입니다. 미 포브스(Forbes)지가 선정한 글로벌 2000개 기업의 92%가 당사 솔루션을 사용하고 있으며, 전세계 거래 매출의 77%가 당사 시스템을 통해 처리됩니다.
[기업문화]
잡플래닛 선정 <2021년 주목할 만한 기업>- GTWP(Great to Work Place) 코리아재단 주관 <대한민국 일하기 좋은 100대 기업> 매해 수상당사는 특히 ‘격려(Inspiring, 임직원이 조직의 가치와 목표에 공감하는 것) 부문에서 우수한 평가를 받았습니다. 인간 중심의 혁신 노하우인 디자인씽킹(Design Thinking)을 새로운 회의 문화를 도입하는 등의 내부적인 노력은 물론, 국내 사회에 디자인씽킹과 혁신의 가치를 전파하기 위해 진행한 다양한 사회적 활동이 높은 평가를 받았습니다. 임직원들의 노력과 디자인씽킹에 의한 공감 그리고 배려를 바탕으로 개인과 회사는 물론 사회적 성장 가치를 동시 병행할 수 있는 좋은 기업입니다.
[모집 분야 및 업무 내용]
Demand Management Executive
The purpose of this position is to extend SAP’s market coverage in each segment for Software License and Services by generating new pipeline through:
1. executing Targeted Outbound Campaigns via phone, chat and email
2. accelerating pipeline and increasing conversion by executing programmatic recycled (discontinued / disqualified leads) and reconstituted nurturing (aged pipeline) For targeted outbound campaigns, leads will be qualified according to the BANTS methodology, and handed over to Inside Sales using standard global process. Various aging leads and opportunities will be assigned to the DNA for nurturing with return back to the Inside Sales Executive for Closure. The Demand Nurturing Agent supports several Inside Sales executives and will be co-located in the eCenter.
They will be active participants in territory and account planning to support the team and will be the future candidate pool for transition into ISE roles.
Campaign Execution & Lead Management
- Assist in planning call and e-mail activities to generate Leads using the most efficient means, in collaboration with the Field Marketing, Solution Specialists, Inside Sales Management
- Align with Inside Sales colleagues for most effective territory planning and execution, covering all routes to market
- Generate and Qualify leads through proper means (cold calling, phone campaigns, email actions, etc.) as agreed with management
- Pass qualified leads to Inside Sales resource for sales stage execution
- Regularly review lead pipeline and progression. Proactively give qualitative and quantitative feedback to Marketing on campaigns using standard procedures and reports
Opportunity and Lead Nurturing
- Support follow up on aging/stagnant leads and help to identify opportunities to re-energize back into an active sales cycles
- Plan call and e-mail activities in close alignment with Inside Sales / Field Sales for most efficient opportunity acceleration
- Drive ongoing nurturing of opportunities expected to enter active sales cycles in 6-12 months out as agreed with management
- The DNA will have the same KPIs as the ISE, based on Pipeline & Revenue
Data entry in the IC Web Client/ CRM system
- Document all the campaign execution and lead/opportunity management activities using the adequate systems correctly, work together with manager/expert as necessary
Training & Enablement
- Participate in activities to enhance demand generation and product/solution skills
- Be active part of either classroom, e-learning, virtual classroom or mentor-lead activities
[지원자격]
* 배우고자 하는 열정이 있는 신입분들의 지원도 환영합니다.
• 학사 졸업 이상
• 2년 미만의 유관 경력자 우대 (Marketing, Demand Generation, Inside Sales, Telemarketing 등, 필수 X)
• IT industry 혹은 외국계 기업 또는 외국인 매니저 및 팀원, 고객들과 근무 경험 있으신 분 우대 (필수 X)
• 커뮤니케이션 능력이 뛰어나신 분
• 업무상 영어 활용 가능자 (문서 작성, 영어 이메일링 등)
• 팀 플레이어
[근무조건]
- 고용형태: 맨파워코리아 소속 파견계약직 1년 (연장 가능성 有)
- 근무지: 도곡역 부근 / 상황에 따라 재택 근무 가능
- 입사일: ASAP
- 급여: 경력 별 협의 가능하며 신입의 경우 3천만원 이상
- 복지제도 : 4대보험, 연차, 경조휴가, 경조금, 생일선물, 우수사원포상, 영어 교육비, 휴대폰요금 지원, 명절 상품권
[지원방법]
- 이메일지원 : zoey.hong@manpower.co.kr, ellen.seol@manpower.co.kr
- 이메일제목 : SAP_DME_성명OOO
- 제출서류 : 국영문이력서 및 자기소개서 (워드파일)
- 담당자 : 스태핑솔루션본부 홍다정 02-2051-6684
** 서류 접수 가능한 분들에 한해서 개별 연락 드릴 예정이며 빠른 지원이 유리합니다 **
- 1차 서류 마감일: 2022년 7월 8일