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한국로슈진단 IT부서 채용
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  • 작성일자
  • 조회105
  • 기관명 : 한국로슈진단
  • 마감일 : 2022-10-09 00:00

 

한국로슈진단(주)

F. Hoffmann-La Roche는 창립자인 Fritz Hoffmann-La Roche에 의해 1896년 스위스의 Basel에서 창립한 110여 년의 역사를 가진 세계적 Health Care 그룹입니다. 로슈그룹은 제약과 진단을 그 핵심 사업으로 하고 있으며 현재 전세계 150여 개국에서 80,000여명의 직원들이 다양한 분야에서 근무하고 있습니다. 로슈그룹의 핵심 사업분야 중 한 부분인 로슈진단은 1968년 설립한 이후에 혁신적인 제품과 신기술로 전세계 체외 진단업계의 리더로서의 위치를 굳건히 하고 있는 진단용 의료기기 및 시약 전문회사입니다.

로슈진단의 국내 현지 법인인 한국로슈진단은 진단검사의학 (Professional Diagnostics), 분자 진단(Molecular Diagnostics), 당뇨진단(Diabetes Care), 조직병리분야(Tissue-based Diagnostics)의 진단사업부로 이루어져 있으며 국내 진단시약업계의 Primary Company로써 국내 진단업계의 발전과 성장에 큰 기여를 하고 있습니다.

Multinational company에 관심 있는 열정적인 후보자를 모집하니 많은 지원 부탁 드립니다.


1. 모집부문 및 지원자격 

부서

모집분야

담당업무 및 지원자격

구분

지역

IT

End User, Workplace and Site Experience

Summary 

-Acts as Single Point of Contact for end users providing customer focused support of incidents including hardware, software, infrastructure and Roche Business application.

-Acts as Single Point of Contact for Pharma end users providing customer focused support of requests, including user account, hardware and software requests.

-Ensure services are delivered to agreed service level.

-Ensure the return to the agreed service operation after an incident/change as quickly as possible.

-Ensures IT support is provided to all eligible executives for incidents according to Global VIP support service levels

-Ensure IT Business partnering

 

Main Responsibilities 

Key Area 1: IT End User Support
-Helpdesk service ensuring incidents & problems are responded to and actioned accordingly based on SLA's and expectations by collaborating with RSS centre in KL, which is IT first level support.
-Desktop support and 2nd level support to users on all IT software and hardware issues, including Company IPhone, PCs, applications, iPad, Voice/Call centre, Video conference device related issues.
-End user training for Roche hardware/software
-End user business applications support
-Local and occasional offsite meeting and event support.
-Accountable for monitoring and improving user satisfaction


Key Area 2: IT Administration & Support
-IT Asset Management (Inventory management, Status update, Purchasing, Rental & Disposal)
-IT vendor management for hardware purchasing & Rentals
-Coordinating and updating IT operations document and manual
-Desktop patch management in line with global Policy

Key Area 3: IT Operation Management
-IT Infrastructure management incl. LAN, WLAN, IT Hardware
-IT infrastructure related vendor management
-Lead Infrastructure and workplace related projects to meet business demand.

This position will report to Section Lead End User, Workplace and Site Experience APAC

 

Requirements 

- Degree or equivalent in an IT related discipline.
-At least 3 years’ experience in helpdesk service
-Experience managing services in an international environment.
-Problem solver, highly accountable, with a results-oriented mindset.
-Experience of IT Business Partnering
-Good communicator, have organizational and time management skills.
-Can influence decisions within areas of expertise and can present technical solutions or issues to management, project teams and customers in non-technical language.

정규직

서울

 

2. 복리후생 (정규직 기준)  

자녀학자금 지원(유치원~대학생)

Mileage system: 카페테리아식 복리후생

장기근속자 해외여행 포상휴가 지원

임직원 단체보험 가입

Roche 자사 주식 구입 지원

Babysitting Fee 지원

Hobby Club

개인연금 지원

콘도 지원

 

3. 우대조건 및 급여 및 근무환경 

-  국가보훈대상자 및 장애인은 관련 법규에 의거하여 우대

-  위치: 서울시 강남구 테헤란로 108길 22 서경빌딩

-  근무시간: 주 5일 8:30~17:30

-  급여: 경력에 따른 협의

4. 제출 서류 및 접수 

온라인접수: End User, Workplace and Site Experience (바로가기 Click) 

제출기한: 2022년 10월9일까지

제출 서류: MS WORD형식의 국영문 자유 형식 이력서 및 자기소개서 1부 (하나의 File로 제출)

(상단에 반드시 지원 부문과 연락처 표기, 희망연봉, 주민등록번호 대신 생년월일만 기재)

입사지원서 내용 중 허위사실이 판명될 경우 입사가 취소될 수 있습니다.

(보훈)취업지원대상자 우대-취업지원대상자증명서 제출 요망

5. 전형절차

- 1차: 서류전형(합격자에 한하여 개별 통지)

- 2차: 면접전형

- 3차: 종합심사 (채용이 유력한 후보자에 한하여 이력 검증 및 평판조회 등의 종합심사진행)

- 4차: 최종 합격 통지


*홈페이지: www.roche-diagnostics.co.kr